praktische info & voorwaarden

Praktische info, meest gestelde vragen en deelname voorwaarden yoga-life in Bilthoven:

1. Op welke locatie worden de lessen gegeven?
Onze sfeervolle yogastudio is gelegen in Centrum de Linde, op de eerste verdieping, aan de Jachtlaan 15 in Bilthoven.

2. Wat draag ik naar een yogales?
Gemakkelijk zittende kleding, waarin je goed kunt bewegen. Een warm vest en warme sokken voor eindontspanning zijn altijd prettig.

3. Wat neem ik mee?
Een grote handdoek of sjaal/doek om over de mat in de studio te kunnen leggen. Aanwezig zijn matten, kussens, stoelen etc.

4. Hoe lang duurt een les?
Een yogales duurt 1 uur. Na afloop is er thee en is er gelegenheid tot iets vragen en/of delen.

5. Ik heb nog nooit yoga gedaan, welke les is dan geschikt?
Al onze lessen zijn geschikt (of je voor het eerst yoga beoefent of al veel langer), want je oefent bij ons binnen jouw grenzen en mogelijkheden.
Er is wel verschil in de ‘gewone’ hatha yogalessen en de ‘zachte’ yogalessen. Bij de zachte hatha yoga is het fysieke tempo iets lager, en vraagt het geestelijke aspect meer concentratie (mindfulness).

6. Hoe lang vantevoren moet ik aanwezig zijn voor een les?
De deur van de studio gaat 10 min voor aanvang van een les open.
Dus kom niet te vroeg, maar graag ook niet te laat.

7. Moet ik van tevoren reserveren als ik wil meedoen aan een les?
Je reserveert op een vast tijdstip jouw lessen, gedurende de geldigheidsduur van jouw kaart/abonnement. Kun je niet komen, dan is afmelden noodzakelijk, zodat iemand anders de plek kan reserveren.

8. Kan ik mijn gereserveerde les in de studio annuleren? 
Bij een 10-rittenkaart/ losse les/ proefles kun je tot 24 uur van tevoren jouw gereserveerde plek annuleren (let op, restitutie van betalingen is niet mogelijk, in geval van annuleren kun je de les op een ander moment volgen).
Bij niet tijdige annulering van jouw fysieke les zullen we de strip aftekenen. Je mag deze les wel tijdens een van de online lessen inhalen.
Bij een 20-lesweken abonnement kun je niet annuleren of doorschuiven. Als je tijdig afmeldt (24 uur vantevoren) dan mag je de les in de betreffende week wel inhalen, mits er fysiek plek is op een ander lestijdstip (anders kun je de les alleen online inhalen).

9.Moet ik altijd op mijn vaste lestijdstip meedoen of kan ik ook tijdens andere lessen deelnemen? 
Je schrijft je in voor een vaste les en kunt altijd aangeven dat je een keer wilt meedoen op een ander tijdstip of vaker dan 1 keer per week wilt komen lessen. Ook inhalen van lessen kan tijdens andere lessen, mits er plek is.

10. Kan ik mijn kaart of abonnement doorschuiven als ik ziek ben, op vakantie ga of wegens overmacht niet kan komen?
Een 20-lesweken abonnement kun je niet doorschuiven, je mag wel inhalen (als je tijdig hebt afgemeld: 24 uren van tevoren) tijdens een online les in dezelfde periode.
Met een 10-rittenkaart kun je 2 weken ‘missen’ omdat een kaart 12 weken geldig is. Doorschuiven of opschorten kan niet.
Tijdens de meeste schoolvakanties worden de kaarten en abonnementen automatisch doorgeschoven, deze data en lestijden kun je hier vinden: lestijden. Tijdens de zomer geldt een zomerrooster, je kunt dan meedoen met de zomer lessen of 5 weken stilzetten.

11. Ik volg alleen online les, gelden er andere voorwaarden omtrent annuleren en/of doorschuiven?
Als je alleen online lessen volgt dan is afmelden geen verplichting omdat je geen plek in de studio gereserveerd hebt.
Wel is het fijn als we weten of je meedoet omtrent de aantallen alvorens elke les. Voor doorschuiven gelden bij online lessen dezelfde voorwaarden. Je 10-rittenkaart kun je opmaken binnen de door jouw gekozen geldigheidsduur (12 weken geldig of 5 maanden geldig). Een 20-lesweken abonnement kun je niet doorschuiven.

12. Wat te doen met mijn kaart/abonnement als er sprake is van uitval/ziekte/overmacht en overige situaties?
Als je om welke reden dan ook niet kunt deelnemen voor een of meer lessen dan kun je lessen binnen de geldigheid van jouw kaart/abonnement (online) inhalen. Doorschuiven, tijdelijk stilzetten of restitutie van leskaarten of abonnementen is niet mogelijk.

13. Wat zijn jullie tarieven?
Naar onze tarieven. 

14. Hoe kan ik jullie het beste bereiken? Vragen, wijzigingen, opgeven lessen en overige zaken graag via de mail info@yoga-life.nl ipv appen/bellen. Achter de computer heb ik namelijk overzicht op de lessen en overige zaken en kan ik je vragen of reserveringen het beste beantwoorden. Op dinsdagochtend 10.00-13.30 en op woensdagochtend 10.00-12.30 uur ben ik telefonisch het beste bereikbaar.

Voor info over yoga Utrecht-Oost, Rijnsweerd  gelden andere praktische zaken. Lees door op de link te klikken.